Wygląda na to, że zarząd województwa Lubuskiego nie jest zainteresowany współpracą z sektorem kolejowym, a spółka Polregio wykorzystuje tę sytuację na swoją korzyść. Polregio niedawno nabyła szynobusy, które będą kursować po torach lubuskich, jednak te „smerfy”, jak są potocznie nazywane, są starymi jednostkami z Zachodniopomorskiego.
Szynobusy, które zostały zakupione do obsługi lubuskich tras, wyprodukowane zostały w latach 2010-11. Mimo to, raczej nie należy oczekiwać istotnej poprawy jakości usług świadczonych przez Polregio. Ciekawe jest to, że informacja o tej transakcji została ujawniona praktycznie równocześnie z wiadomościami o tym, że władze województwa Lubuskiego nie wykazywały chęci do współpracy z Kolejami Dolnośląskimi – jednymi z najlepszych i najbardziej nowoczesnych przewoźników kolejowych w Polsce.
Jakość transakcji dokonanej przez Polregio dla zabezpieczenia transportu zbiorowego dla mieszkańców Lubuskiego można ocenić na podstawie faktu, że województwo Zachodniopomorskie musiało przeprowadzić aż cztery przetargi i znacznie obniżyć cenę, aby znaleźć kupca na używane szynobusy z serii SA 136. Nikt nie jest zainteresowany zakupem zachodniopomorskich SA136, podczas gdy „Głos Szczeciński” donosił: „Do trzech razy sztuka? Znowu szukamy kupca na nasze 'smerfy'”.